Rol: Digital Producer bij bureau IN10
De Koninklijke Nederlandsche Wielren Unie heeft als doel iedereen in Nederland beter te leren fietsen. Het is dé overkoepelende sportbond van en voor wielsportend Nederland. Als Digital Projectmanager bij IN10 (2018) realiseerde ik de website en diverse grafische materialen.
Case
KNWU is een organisatie met veel verschillende activiteiten en behorende middelen. Als Projectmanager realiseerde ik o.a. KNWU.nl optimalisaties na livegang, diverse dochter websites zoals projecttokyo.nl, issues van het Wielersport Magazine en diverse grafische middelen.
KNWU.nl
De vernieuwde KNWU website is gerealiseerd en geoptimaliseerd middels de Scrum methodiek. In de rol van Scrum Master heb ik diverse ceremonies begeleid zoals de Backlog Refinement sessie, Sprint Planning en Design Sprints.
Limited Edition fietsen
Een van de grafische middelen was een limited edition fiets design voor het Tokyo 2020 Olympisch team. Het doel was om het team met hun speciale fietsen een hart onder de riem te steken en publiciteit te genereren.
Het concept was om in plaats van de Hollandse leeuw, een Japanse mythologische leeuw af te beelden als symbool voor kracht en strijd. We hebben hiervoor traditioneel Japans-Nederlandse tattoo artiesten gevonden die het ontwerp konden realiseren.
Resultaten
Dankzij alle inzet van het team heeft de nieuwe website van KNWU.nl gezorgd voor een stijging van 402.000 (2016) naar 723.000 (2018) gebruikers per jaar.
“Je komt rustig over, terwijl je alles wel (op tijd) regelt. Dat komt de samenwerking ten goede. Daarnaast weet je wie je waarvoor nodig hebt, zodat je/we snel kunnen schakelen.”
Kevin Leenheers, Product Owner bij KNWU