Skip to content (Press Enter)

Sammy de Keijne

Freelance Project Manager, Designer & Coach

  • Home
  • Coaching
  • Projects
  • About Sammy
  • Blog
    • Digital Projectmanagement
    • Digital Strategie
    • Digital Design
  • Contact
Euroclear branded racegame
Digital Project ManagementUX Design

A branded racegame

Financiële dienstverlener Euroclear wilde een blijvende indruk maken op de duizenden beursbezoekers van de SIBOS (2012) in China.

De “Collateral Highway” is een branded racegame die Euroclear in staat stelt op een spannende manier hun producten te verkopen. Als projectmanager en UX designer was ik verantwoordelijk voor concept, design en de realisatie van de installatie.

Bekijk hier ook de ‘Making of’

Opdracht

Het doel: bezoekers kennis laten maken met Euroclear’s producten, een blijvende impressie achterlaten en leads genereren op de SIBOS 2012 beurs in China.

Proces

Als je de video bekijkt zie je beursbezoekers in hun nette pak in full-focus een high score halen door te racen op de virtuele snelweg die ik speciaal ontwierp met Euroclear’s producten in gedachten. Om te sturen hoefde je enkel je handen in de lucht te bewegen. Met speciale beweging- en beeldsensoren waren we vrij vernieuwend voor die tijd waardoor het bijdroeg aan Euroclear’s vernieuwende karakter.

De spelers kregen na het spelen een geprinte foto van zichzelf en hun score (met Euroclear product verwijzingen) mee. Euroclear’s verkopers legden bij het overhandigen gelijk de scores uit en konden zo achterhalen op een leuke manier of de speler interesse had in de producten. Gegevens zoals e-mailadres en functietitel werden voor het spelen van de game verzameld voor verder contact na de beurs.

Voor dit project heb ik een specifiek team samengesteld bestaande uit industrieel ontwerpers, developers, sound designers en 3D artiesten.

Resultaat

De game werd erg goed ontvangen door zowel de beursbezoekers als de klant. Het zorgde voor veel aandacht voor Euroclear en heeft veel leads opgeleverd.

“I think it was the buzz of the whole Sibos! […] People were coming back and back.. […] They were really queuing up to play the game.”

Euroclear

Related Projects

Rebranding Kayak with Momkai

Rebranding Kayak with Momkai

25 October 2023

TU Delft Online Learning platform

5 May 2020
KNWU

KNWU (IN10)

1 July 2020

About Sammy

My strength lies in translating ideas into (digital) productions through a robust strategy and fostering collaboration among teams.

I also support ambitious creative professionals 1-on-1 to get them to their career goals faster and clear the way for more personal growth. Read more

✉️  hello@sammydekeijne.nl
☎️  +31 (0)6 36 306 776

Join my newsletter

* indicates required
/* real people should not fill this in and expect good things - do not remove this or risk form bot signups */

Intuit Mailchimp

Popular Post

  • Digital DesignDigital ProjectmanagementDigital Strategie

    Chat GPT: how I do my work in seconds rather than hours as a digital project manager and designer

    11 October 2023
  • Designer-PM's zijn de 'next unicorns'
    Digital Projectmanagement

    Designer-PM hybrids zijn de ‘next unicorns’

    9 July 2020
  • Sammy de Keijne
    Digital Projectmanagement

    Drie NLP concepten die ik toepas als Projectmanager & Designer

    20 September 2020
© Copyright 2025 Sammy de Keijne. Perfect Portfolio | Developed By Rara Theme. Powered by WordPress.