Financiële dienstverlener Euroclear wilde een blijvende indruk maken op de duizenden beursbezoekers van de SIBOS (2012) in China.
De “Collateral Highway” is een branded racegame die Euroclear in staat stelt op een spannende manier hun producten te verkopen. Als projectmanager en UX designer was ik verantwoordelijk voor concept, design en de realisatie van de installatie.
Bekijk hier ook de ‘Making of’
Opdracht
Het doel: bezoekers kennis laten maken met Euroclear’s producten, een blijvende impressie achterlaten en leads genereren op de SIBOS 2012 beurs in China.
Proces
Als je de video bekijkt zie je beursbezoekers in hun nette pak in full-focus een high score halen door te racen op de virtuele snelweg die ik speciaal ontwierp met Euroclear’s producten in gedachten. Om te sturen hoefde je enkel je handen in de lucht te bewegen. Met speciale beweging- en beeldsensoren waren we vrij vernieuwend voor die tijd waardoor het bijdroeg aan Euroclear’s vernieuwende karakter.
De spelers kregen na het spelen een geprinte foto van zichzelf en hun score (met Euroclear product verwijzingen) mee. Euroclear’s verkopers legden bij het overhandigen gelijk de scores uit en konden zo achterhalen op een leuke manier of de speler interesse had in de producten. Gegevens zoals e-mailadres en functietitel werden voor het spelen van de game verzameld voor verder contact na de beurs.
Voor dit project heb ik een specifiek team samengesteld bestaande uit industrieel ontwerpers, developers, sound designers en 3D artiesten.
Resultaat
De game werd erg goed ontvangen door zowel de beursbezoekers als de klant. Het zorgde voor veel aandacht voor Euroclear en heeft veel leads opgeleverd.
“I think it was the buzz of the whole Sibos! […] People were coming back and back.. […] They were really queuing up to play the game.”
Euroclear