Rol: UX Designer bij bureau IN10
Ruim 300.000 bezoekers komen elk jaar naar Rotterdam om 500 film(premiere)’s bij te wonen, filmmakers te ontmoeten en feestjes te vieren op het Internationaal Film Festival Rotterdam. De hele stad staat voor 2 weken in het teken van de tijger. Als UX designer bij bureau IN10 maakte ik het redesign van de website.
Casevideo van IN10
Opdracht
IFFR.com moest gebruiksvriendelijker, moderner, en er moesten meer kaartjes verkocht worden. Mijn verantwoordelijkheid was om het functioneel ontwerp te maken en te presenteren als clickable prototype.
Proces
Eén iffr.com voor film professionals, festivalbezoekers, vrijwilligers, bedrijven, en de vele anderen die betrokken zijn bij de organisatie. Het was een flinke uitdaging om alle belangen te vertegenwoordigen.
Veruit het meest belangrijk was het onderzoek vooraf. Hierbij kun je denken aan inventarisatie van bestaande systemen, persona’s maken, bezoekers spreken, interviews afleggen met de medewerkers van IFFR en een strategie bepalen waar de website allemaal aan moest voldoen gedurende de loop van een festival jaar.
Het ontwikkelen van een klikbaar prototype was het resultaat en stond aan de basis van de ontwikkeling van de website. Hierbij hielden we goed rekening met het kunnen hergebruiken van bepaalde elementen en pagina templates, zodat ook het development team efficiënt kon werken.
Een preview van de sitemap
Prototype vs. eindproduct
Oud vs. nieuw
Resultaat
Dankzij o.a. het ontwerp (bureau IN10) en de verbeterde back-end (bureau Burst) is een conversie verhoging van 41% bereikt. Met een transactie verhoging van 13%.
Awards
🏅 1 Webby Honoree
🏅 1 Awwwards Honorable Mention